Praca zdalna staje się coraz popularniejszą formą współpracy. Zwolennicy podkreślają m.in oszczędności obydwu stron, za to przeciwnicy podnoszą brak kontroli i samodyscypliny pracowników. System StartStop to najlepsze rozwiązanie dla pracodawców, którym zależy na szybkim wdrożeniu pracy zdalnej, a przy tym zachowaniu wysokich wyników firmy. 

Dlaczego StartStop to najlepszy program do pracy zdalnej?

  1. Jest prosty, intuicyjny i dostępny online – co przyspiesza wdrożenie
  2. Ma bezpłatne konto testowe – od ręki możesz sprawdzić czy tego szukałeś
  3. Możesz go zakupić w formie miesięcznej subskrypcji – jeśli okaże się, że praca zdalna nie jest dla Twojego zespołu, nie poniesiesz niepotrzebnych kosztów
  4. Nie wymaga specjalnego przeszkolenia Użytkowników
  5. Został stworzony w celu podnoszenia efektywności i optymalizacji pracy przez specjalistów od zarządzania czasem i zasobami ludzkimi

 

 

Niezbędne funkcjonalności programu do zarządzania pracą zdalną

  • Time Tracking – rejestracja czasu trwania zadania, która jednocześnie informuje przełożonego czym aktualnie się zajmujemy
  • Ewidencja zadań w postaci list, harmonogramu i projektów – uporządkowany system pracy.
  • Manager w grupie – tworząc w systemie grupy projektowe, możemy nadać jednemu z użytkowników uprawniania Managera. Dzięki temu widzi on wszystkie zadania członków tej grupy. Ponadto będzie mógł je przydzielać, nadawać im priorytety lub zmieniać je, decydując o kolejności wykonywanych przez zespół zadań
  • Analiza danych – zestawienia danych z możliwością wygenerowania ich do pliku pdf i csv.
  • Moduł śledzenia aktywności użytkowników

 

Nie wiesz jak szybko wdrożyć pracę zdalną w firmie? Koniecznie przeczytaj na naszym blogu!

Przejdź do artykułu

 

Kontrola pracowników zdalnych

Co zrobić jeśli pracownicy nie są mistrzami samokontroli i skupienia? Wielu uważa, że jedynie kontrola pracy zdalnej może przynieść zamierzone rezultaty. Niestety musimy się z tym zgodzić, a system StartStop wspiera firmy pod tym kątem na dwa sposoby. 

  1. Wgląd w konta pracowników – pracodawca, czy osoba zarządzająca ma stały wgląd w to, co robi ich pracownik w systemie StartStop. Bez zbędnych pytań może sprawdzić:
    1. jakie zadania zaplanował i jakie są ich terminy realizacji
    2. jakie ma umówione spotkania lub telekonferencje
    3. dla jakiego Klienta obecnie pracuje, 
    4. jakie zadanie aktualnie realizuje
    5. które zadania już zakończył
    6. ile czasu zajęły mu poszczególne zadania
  2. Moduł śledzenia aktywności użytkowników  – wymaga instalacji na komputerze użytkownika i jest dostępny jedynie w pakiecie premium. To bardzo zaawansowana forma kontroli, pozwalająca zestawić dane raportowane w systemie z faktycznym stanem. Dane gromadzone przez moduł śledzenia:
    1. aktywność użytkownika – mierzona interakcjami z myszą lub klawiaturą
    2. aktywne aplikacje – czas aktywnego korzystania z nich
    3. dane użytkownika – nazwa komputera, adres IP, MAC, adres karty sieciowej, nazwa zalogowanego użytkownika

Organizacja pracy i samodyscyplina w pracy zdalnej

Jak pisaliśmy wyżej, samodyscyplina jest kluczowa. Produktywność jest niezwykle popularnym zagadnieniem, powstaje mnóstwo poradników jak optymalnie wykorzystywać czas. StartStop opiera się na najskuteczniejszych technikach poprawy własnej efektywności oraz zarządzania zespołem. 

Nasz system umożliwia ustematysowanie zadań wykorzystując metodę kanban (listy zadań do, w realizacji oraz zakończonych), planowanie dnia poprzez dodawanie ważnych wydarzeń w harmonogramie, priorytetyzację zadań, ustalanie terminów realizacji. 

Dzięki roli managera, możliwości przydzielania i kontroli realizacji zadań, pracy w grupach, StartStop pozwala na optymalne zarządzanie zadaniami rozproszonego zespołu.  

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zamów naszą prezentację, a niezwłocznie wyślemy Ci ją na maila!

 

 

Ewidencja i rozliczanie pracy zdalnej

Przejrzystość rozliczenia pracy zdalnej to kolejne wyzwanie zarówno dla pracodawców jak i pracowników. Warto jasno ustalić zasady, aby uniknąć niedomówień i niezadowolenia. 

Bazując na doświadczeniach naszych Klientów, wiemy, że StartStop to doskonały program do ewidencji i rozliczania pracy zdalnej. 

Wszystkie zadania są w nim raportowane, wraz z rzeczywistym czasem ich realizacji. Obie strony mają dostęp do analizy danych oraz raportów. 

 

Przykład wykorzystania systemu StartStop przez zdalnego pracownika

  1. Użytkownik organizuje sobie pracę. Dodaje zadania (opisuje je, dodaje załączniki, Kontrahenta, terminy realizacji), spotkania lub telekonferencje. 
  2. Chcąc zoptymalizować wykorzystanie czasu, może podzielić swoje zadania używając do tego macierzy priorytetów. 
  3. Za każdym razem, kiedy rozpoczyna pracę nad jakimś zadaniem klika START, przerywając klika STOP. Dzięki czemu, rejestruje rzeczywisty czas pracy nad zadaniem, a jego przełożony wie czym aktualnie się zajmuje. 
  4. Po zrealizowaniu, przenosi zadanie do zakończonych. 
  5. Pod koniec miesiąca rozlicza swoją pracę na podstawie raportu wykonanych zadań. Należy pamiętać, że ten czas nie jest tożsamy z czasem pracy. Jeśli pracownicy z obawie przed obniżeniem wynagrodzenia będą dążyli do “wypracowania” dokładnie 8 h dziennie, to system nie zbierze prawdziwych danych służących optymalizacjom. 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie StartStop? Masz jeszcze kilka pytań?