Zarządzanie zadaniami i organizacja pracy w biurze rachunkowym jest niezwykle trudnym wyzwaniem. Sytuację niejednokrotnie komplikuje fakt, że właściciel jest również czynnym pracownikiem.

Jak pogodzić obowiązki managera i podwładnego?

Nie jesteśmy w stanie pracować 16 godzin dziennie. Niestety spokój jaki daje pewność, że nasi pracownicy dobrze realizują swoje zadania, a wszystko jest robione poprawnie i terminowo wymaga kontroli. Możemy pytać i sprawdzać, co zostało wykonane, ale często nasi pracownicy sami nie są w stanie ogarnąć tego w natłoku obowiązków i pod presją zbliżających się terminów.

Czy można ułatwić im pracę, podnosząc tym samym efektywność?

Rozwiązaniem jest narzędzie pozwalające na organizację zadań, jednocześnie umożliwiające kontrolę. Opierając się na doświadczeniach własnych i wielu innych biur rachunkowych stworzyliśmy tzw. Schemat obsługi księgowej.

Zalety tego rozwiązania:

  • Uporządkowana i gotowa lista zadań do wykonania
  • Pogrupowanie zadań według klientów
  • Ewidencja czynności nie wynikających z umowy z Klientem
  • Automatyczne powiadomienia wysyłane do Klienta o przekroczeniu terminu dostarczenia dokumentów
  • Klarowny zestaw statusów zadań: do realizacji, w realizacji i zakończone

Jak to wygląda w praktyce?