Sprawdź na jakie czynności tracisz najwięcej czasu.

Często masz poczucie straconego dnia?

Jeśli tak, ten artykuł jest skierowany właśnie do Ciebie!

Zarządzanie czasem jest pojęciem coraz popularniejszym. Wpisuje się w ogólny trend samodoskonalenia, który mówi, że musimy produktywnie wykorzystać każdą chwilę – działać, uczyć się i zdobywać nowe umiejętności.

Nie jesteśmy w stanie zarządzać czasem, za to w stanie zarządzać sobą w czasie. Wystarczy wykazać odrobinę zaangażowania i wypracować pewne nawyki, dzięki którym skutecznie pozbędziemy się poczucia straconego dnia.

Poszukajmy źródła „zagubionego czasu”, a następnie spróbujmy go odzyskać :)

Wiemy, że będzie ciężko, a w trakcie procesu wielokrotnie zwątpisz w jego sens, przewrotnie oświadczając – „Nie mam czasu … na poszukiwanie czasu”. Jednak pamiętaj, najpierw musisz dokonać własnej inwestycji, aby przekuć tę wewnętrzną „transakcję” w realne korzyści.

Samo stwierdzenie problemu organizacji własnego czasu stanowi krok naprzód, ale jest tylko wierzchołkiem góry lodowej, u której podstaw leżą złe nawyki. Idealnym rozwiązaniem jest odwrócenie się za siebie, dostrzeżenie błędów popełnianych w przeszłości oraz ilości utraconego czasu.

Terapia szokowa, najlepszym motywatorem do zmian?

Pod tym linkiem znajdziecie kadr z programu dotyczącego zdrowego odżywiania, prowadzonego przez Gillian McKeith. Dziewczyna ze zdjęcia, mimo świadomości swojej otyłości, upierała się, że tak naprawdę nie jada wiele! Sposobem Gilian na zmotywowanie do zmian w sposobie odżywiania jest terapia szokowa. Na tym stole znajdują się posiłki spożywane przez wspomnianą kobietę w ciągu całego tygodnia… Na jej miejscu każdy poczułby silną potrzebę wprowadzenia zmian w swoim życiu.

Nawiązując do tej metody chcemy żebyś przeprowadził/a mały eksperyment. Co prawda, na pierwszy rzut oka, jest on nieco przerażający, ale dzięki niemu będziesz w stanie zobaczyć skale swojego problemu dotyczącego czasu.

Wykorzystaj StartStop

Wystarczy, że do listy zadań dodasz 3 wybrane czynności. Jedną niech będzie korzystanie z Facebooka. Drugą powinno być coś, co możemy uznać za średnio przydatne dla Twojego rozwoju osobistego, jak chociażby oglądanie seriali. Trzecia musi być w 100% pożyteczna i satysfakcjonująca.

Istotą tego ćwiczenia jest skrupulatne zliczanie czasu jaki każdego dnia poświęcisz na każdą z wybranych aktywności. Przez cały dzień musisz mieć pod ręką notatnik lub program którego użyjesz. W przypadku aplikacji StartStop będzie to o tyle wygodne, że możesz go uruchomić w dodatkowym oknie przeglądarki i szybko włączyć przycisk Start, nawet jeśli według Ciebie na „fejsa wchodzisz na dosłownie 2 minutki”

Wszystko skrupulatnie zliczaj!

Dostaniesz wyniki tylko z jednego dnia, więc to jeszcze nie powinien być dla Ciebie zimny prysznic. Chcąc spektakularnych wyników, dodaj do list zadań naukę języka, wysiłek fizyczny, czytanie książki, drzemki, spotkania z przyjaciółmi i mierz czas jaki im poświęcasz przez cały tydzień.

Czy faktycznie okaże się, że nie masz czasu na wyjście ze znajomymi, zrobienie prania, bieganie, a może przesypiasz życie lub spędzasz je w gronie wymyślonych, serialowych przyjaciół? :)

Podziel się wynikami swojego eksperymentu – chętnie o nich poczytamy.

Tymczasem, nie tracąc czasu, zabieramy się do pisania nowego tekstu, tym razem o kilku metodach pozwalających na efektywną organizację czasu.